Z wizytą w Londynie

20190514_120724

12 maja 2019r. uczniowie klasy IIIgb, IIIga oraz 8c wraz z opiekunami (pani Monika Serkowska oraz pani Renata Dorau-Rospęk) uczestniczyli w trzydniowej wycieczce do Londynu. Podróż była niesamowitym doświadczeniem. Poczuliśmy wspaniały klimat londyńskiego życia, a także poznaliśmy wiele ciekawostek związanych z tym przepięknym miastem. Pierwszą atrakcją był lot samolotem. Dla niektórych było to ogromne wyzwanie pokonać strach i stawić czoła lękom wzbicia się w przestworza. Mieliśmy jednak ogromne szczęście, ponieważ startowaliśmy o wschodzie słońca. Widok zapierał dech w piersiach.

Po wylądowaniu pojechaliśmy autobusem na stację Paddington, potem udaliśmy się do naszego hostelu. Następnie po dotarciu do centrum Londynu przespacerowaliśmy się wzdłuż Tamizy i podziwialiśmy Tower Bridge, London Bridge oraz Millenium Bridge, który był opisany w książce „Harry Potter”. Przechodziliśmy obok Katedry Świętego Pawła. Później udaliśmy się do stacji metra, którą wróciliśmy do hostelu. Stacja zrobiła na nas ogromne wrażenie. Było to zupełnie nowe doświadczenie, panował tam ogromny hałas i pośpiech. Po odpoczynku w hostelu, poszliśmy zwiedzać Londyn nocą. Zwiedziliśmy Piccadilly Circus, dzielnicę Soho oraz China Town. Było tam cudownie, wszystko było ładnie oświetlone.

Następnego dnia udaliśmy się do Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s. Było tam niesamowicie, wszystkie postacie znajdujące się tam, zrobione z wosku, wyglądały jak żywe. Potem poszliśmy pod Pałac Buckingham gdzie szukaliśmy wzrokiem królowej, niestety nie udało nam się jej zobaczyć. Spod Pałacu Buckingham poszliśmy do Muzeum Historii Naturalnej gdzie podziwialiśmy różne skamieniałości i relikty. Po jakimś czasie wróciliśmy do hostelu żeby odpocząć. Po odpoczynku poszliśmy na nocny rejs statkiem po Tamizie. Później wróciliśmy do hostelu.

Trzeciego dnia udaliśmy się na karuzelę London Eye, na początku pokazano nam krótki film o powstaniu tej karuzeli, a potem czekaliśmy w kolejce na London Eye. Można było zobaczyć prawie cały Londyn, widzieliśmy Westminster, Big Bena, który niestety był           w remoncie. Następnie przechodziliśmy obok Westminster Abbey. Potem spacerowaliśmy ulicą Parliament Street aż do Trafalgar Square. Później udaliśmy się na zakupy na popularnej ulicy Oxford Street, tam mieliśmy okazję wypróbować naszych umiejętności mówienia po angielsku. Po godzinie byliśmy głodni i poszliśmy coś zjeść. Ten ostatni dzień okazał się najsmutniejszym dniem. Musieliśmy się pożegnać z Wielką Brytanią. Te dni, które spędziliśmy razem, były naprawdę cudowne. Doznaliśmy wiele wrażeń, które zostaną z nami do końca życia. Dziękujemy naszym nauczycielkom za to, że pokazały nam zupełnie inny świat. To były najpiękniejsze dni, jakie mogliśmy spędzić.