WYCIECZKA DO OSTROWA

Ostrowo,_plaża

W dniach 28- 30.09.2018 r. odbyła się wycieczka do Ostrowa dla uczniów uczęszczających na język kaszubski.

Wyjechaliśmy o godzinie 16:00, podróż trwała dwie godziny. Po drodze zatrzymaliśmy się nad morzem, aby zobaczyć zachód słońca. Gdy wszyscy zgłodnieli, pojechaliśmy na kolację, następnie zakwaterowaliśmy się w pensjonacie. Było już późno, więc wszyscy poszli spać. Tak zakończył się pierwszy dzień wycieczki.

Następnego dnia ok. godziny 9:00 udaliśmy się na śniadanie. Następnie pojechaliśmy nad Bałtyk podziwiać piękne widoki. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wąwozu Chłapowskiego. Po nim, w pełni energii, dotarliśmy do Jastrzębiej Góry do najbardziej wysuniętego punktu na północy Polski. Byliśmy bardzo blisko morza, więc postanowiliśmy pospacerować nad wodą. Chwilę później wspięliśmy się na strome zbocze nadmorskiego klifu, gdzie mogliśmy również zakupić pamiątki. Po zakupach świetnie bawiliśmy się przy muzyce i śpiewie pana akordeonisty. Po chwili odpoczynku przyjechaliśmy na wyśmienity obiad. Najedzeni pojechaliśmy w dalszą podróż do Pucka. Gdy dotarliśmy na miejsce, poszliśmy na molo, następnie do pomnika generała Józefa Hallera oraz obelisku upamiętniającego zaślubiny Polski z morzem. Z Pucka udaliśmy się w dalszą podróż do grót Mechowskich. Głodni i zmęczeni pojechaliśmy na kolację.

Ostatniego dnia wstaliśmy o świcie i udaliśmy się na śniadanie. Po zjedzeniu spakowaliśmy się i sprzątnęliśmy pokoje, po czym poszliśmy na mszę świętą. Po modlitwie wybraliśmy się zwiedzić kaplicę, która niegdyś była szkołą. Następnie pomaszerowaliśmy na obiad. Po posiłku wyjechaliśmy w podróż powrotną do Stężycy.

To była naprawdę cudowna i wspaniała wycieczka!