„MULTISPORT – PROGRAM AKTYWNOŚCI SPORTOWEJ”

Wybrani uczniowie Zespołu Kształcenia i Wychowania w Stężycy od lutego uczestniczą w projekcie Multisport. Jest to program przeznaczony dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej a jego głównymi calami jest:

  • wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży poprzez zwiększanie ich aktywności ruchowej prowadzącej do poprawy sprawności fizycznej, stanu zdrowia i związanej z nim jakości życia
  • upowszechnianie sportu poprzez zwiększanie liczby dzieci uprawiających różne sporty w ramach pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć
  • zapoznanie dzieci i młodzieży z różnymi sportami 
  • stworzenie oraz poprawa warunków dostępu do zorganizowanej aktywności fizycznej
  • optymalne wykorzystanie terenowej infrastruktury sportowej
  • identyfikacja i rozwijanie talentów sportowych

Zajęcia w ramach projektu odbywają się trzy razy w tygodniu poniedziałki, wtorki i czwartki. W programie zajęć są nie tylko typowe zajęcia sportowe, ale i rekreacyjne. W ramach projektu przygotowujemy się do zawodów, jeździmy na rolkach, żeglujemy, oraz wyjeżdżamy na basen.


„BIAŁO-ZIELONA PRZYSZŁOŚĆ Z LOTOSEM”

Wieloletni program profesjonalnego szkolenia dzieci i modzieży (od 6 do 16 roku życia) w piłce nożnej przy współpracy z Akademią Piłkarską Lechia Gdańsk. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie http://www.pilkalotos.pl/

MAŁY MISTRZ

Uczniowie klas pierwszych naszej szkoły biorą udział w programie „Mały Mistrz”. Program ten skierowany jest do dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a jego ideą jest propagowanie aktywnej postawy. Formuła „Małego Mistrza” opiera się na sześciu zasadniczych blokach sportowych z możliwością poszerzania o pokrewne dziedziny. W każdym bloku uczeń ma szansę opanowania określonych umiejętności i wiadomości, za które nagradzany jest odpowiednią odznaką.

 

więcej zdjęć

 zdjęcia cd.

——————————————————–

Czy gimnazjum w Stężycy zagraża otyłość?

Projekt pod taką właśnie nazwą zrealizowała Małgorzata Adamska i Joanna Gostkowska pod kierunkiem pani Michaliny Zaworskiej.

Jeżeli chcesz poznać szczegóły kliknij tutaj

PODCHODY Z JĘZYKIEM POLSKIM

          

31 marca br. uczniowie klasy IIga zrealizowali projekt „Podchody z językiem polskim” związany z 300. lekcją.

Pod opieką p. Jolanty Treder-Michalskiej i p. Emilii Sikory-Ellwart udali się przygotowaną trasą na plac rekreacyjny przy amfiteatrze. Tam wykonali zadania przygotowane przez uczennice: Karolinę Domaschke, Magdę Mejer i Arletę Zielke. Musieli między innymi odpowiedzieć na pytania: Co to jest metafora, epitet, antonim; ułożyć plan rozprawki, zbudować ognisko lub szałas.

Wszyscy dobrze się bawili oraz przypomnieli sobie wiadomości poznane na lekcjach języka polskiego.

więcej zdjęć

———————————————————————–

 „Leci kabarecik” – popołudnie artystyczne

na ulicy Abrahama 2

 

 

więcej zdjęć

   18 grudnia 2013 roku uczniowie klasy IIIgb z inspiracji p. Jolanty Treder – Michalskiej w związku z 400 –setną lekcją języka polskiego zorganizowali popołudnie artystyczne, którego motywem przewodnim była twórczość kabaretowa od XX- lecia międzywojennego po współczesność. Młodzież wykazała się kreatywnością i wspaniałą grą aktorską, którą potrafiła naprawdę rozbawić. W ten sposób gimnazjaliści pokazali, że mają duże poczucie humoru.

                                                                                      Monika Stanisławska i Martyna Myszk

——————————————-

OWOCE W SZKOLE

 

 Działania podejmowane w naszej szkole w ramach projektu „Owoce w szkole”

mają na celu podniesienie świadomości dzieci w zakresie zdrowego odżywiania,

propagowanie zdrowego stylu życia i kształtowanie prawidłowych nawyków

żywieniowych.

Treści działań klas pierwszych:

 – Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw. Higiena ich spożywania.

– Odżywcze i zdrowotne wartości warzyw i owoców – pogadanka.

– Przygotowywanie musu jabłkowego – praca grupowa.

– Przygotowanie pasty jajecznej ze szczypiorkiem lub pietruszką.

– Planowanie i wykonanie rysunkowego jadłospisu z uwzględnieniem owoców i warzyw – praca grupowa.

Działania klas drugich:

– Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw oraz dokonywanie ich klasyfikacji – wycieczka do ogrodu.

– Rozmowa „Jak zachować zdrowie?”. Produkty bogate w witaminy, ich znaczenie  dla zachowania zdrowia – pogadanka z higienistką szkolną.

– Zorganizowanie wystawy warzyw i owoców w kąciku przyrodniczym.

– Rozpoznawanie przyniesionych darów z sadu i ogrodu poprzez smak i zapach.

Treści działań klas trzecich:

– Zorganizowanie konkursu plastycznego na najciekawszy plakat promujący zdrowe odżywianie.

– Przygotowanie reklamy wybranego owocu lub warzywa w formie piosenki, scenki  lub rymowanki – prezentacja w grupach.

– Omówienie Piramidy Zdrowia – zajęcia dotyczące zdrowego odżywiania oraz znaczenia owoców i warzyw w posiłkach.

– Konsumowanie owoców i warzyw w ramach programu „Owoce w szkole”.

 Projekt „Owoce w szkole”

przeciwdziała wzrostowi zachorowań na choroby cywilizacyjne

spowodowane nieodpowiednią dietą.

————————————————————–

—————————————–

BLIŻEJ SIEBIE

W dniach 20-27 czerwca bieżącego roku uzdolniona artystycznie młodzież z Zespołu Kształcenia i Wychowania w Stężycy spotkała się na Wyspie Sobieszewskiej z młodymi ludźmi z Republiki Karelii w Rosji w ramach projektu „Bliżej siebie”, programie wymiany młodzieży współfinansowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej

Celem przedsięwzięcia była wymiana kulturowa, zapoznanie się z językiem przyjaciół z Rosji i zawarcie przyjaznych więzi, a jej inicjatorem pan Władysław Szumełda z Towarzystwa Edukacyjnego „Wiedza Powszechna”. Rosjanie wraz z polską grupą zwiedzali m.in. Centrum Edukacji Promocji Regionu w Szymbarku, dom Józefa Wybickiego w Będominie, Westerplatte, stare miasto Gdańsk i wiele innych ważnych dla Pomorza zabytków. Dnia 25 czerwca grupa udała się także do Malborka, aby tam zwiedzić zamek krzyżacki. Zagłębiono się tam w historię tego miejsca oraz poznano wydarzenia, które działy się kilkaset lat temu w naszym kraju.

W ramach warsztatów rosyjska młodzież uczyła się języka polskiego i kaszubskiego, poznawała różne tradycje i zwyczaje panujące w naszym regionie. Młodzi Polacy natomiast mieli okazję zapoznać się z kulturą Karelii i zgłębić arkana języka rosyjskiego. Grupa przygotowała też wokalno – pianistyczny, rosyjsko – polski występ na festyn rodzinny, który odbył się 23ego czerwca w Stężycy.

Oprócz zwiedzana był również czas na wypoczynek, który uczestnicy projektu wykorzystali aktywnie uczestnicząc w grach i zabawach m.in. na plaży. Dużo wrażeń przysporzyło także spotkanie z panem Sylwestrem Gałuszką, który zapoznał młodzież ze sztuką tworzenia animacji. Młodzi ludzie mieli okazje sami nauczyć się animacji pokładkowych poprzez robienie zdjęć, a później łączenia ich w całość. A w wieczór pożegnalny grupy polskiej Andrzej Starzec, nazywany Bardem Gdańska, zaśpiewał razem z Karełami i Kaszubami piosenki autorskie i szanty.

Agata Suchodolska,Andżelika Stencel,Weronika Szmyt

więcej zdjęć

 

 EDUKACJA MORSKA

Znamy już wyniki konkursu projektów !!!

Na liście zwycięzców znalazły się:

– album „Wikingowie na Pomorzu”, zrealizowany przez Marcelinę Adamczyk, Milenę Formelę, Aleksandrę Wicę, Karolinę Tusk, Kingę Tusk, Paulinę Grubę, Martę Cieszyńską, Sandrę Knybę;

prezentacja albumu

– makieta „Port morski w Gdyni”, wykonana przez Przemysława Borka, Michała Cichosza, Michała Felskowskiego, Patryka Brzezińskiego, Dominika Kegela, Szytmona Reszczyńskiego, Macieja Richerta, Jakuba Juńskiego.

Nagrodą jest bezpłatny udział w obozie żeglarskim. Gratulujemy!!!

prezentacja makiety

 

 

W roku szkolnym 2012/2013 w ZKiW w Stężycy realizowany był projekt „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską” organizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Opiekunem grup projektowych jest p. Monika Oramus.

W zajęciach brało udział 24 uczniów z klas piątych, którzy pracowali w trzech grupach i opracowywali projekty na wybrany przez siebie temat.

Grupa pierwsza przygotowała film w formie audycji telewizyjnej w oparciu o zdobyte wiadomości na temat archeologii podwodnej i poszukiwania wraków na dnie Bałtyku,

grupa druga wykonała album na temat śladów pobytu Wikingów na Pomorzu,

 

a grupa trzecia makietę portu w Gdyni.

Ponadto uczniowie brali udział w jednodniowych warsztatach edukacyjnych w Sulęczynie, gdzie na zajęciach praktycznych pogłębiali wiedzę z zakresu edukacji morskiej oraz w jednodniowych zajęciach żeglarskich w Garczynie, gdzie, między innymi mogli spróbować swoich sił podczas rejsu po jeziorze.Wszystkie prace wykonane w ramach projektu zostały zgłoszone do konkursu, w którym nagrodą jest bezpłatny pobyt wakacyjny na  ośmiodniowym obozie żeglarskim, ufundowany przez Fundację Navigare. Do rywalizacji przystępuje prawie 5000 uczniów z całego województwa pomorskiego, trzymajmy więc kciuki, bo rywalizacja jest duża…

więcej zdjęć

 

Mnie ta ziemia od innych droższa

 

We wtorkowy wieczór (04.06.13r.) uczniowie klasy 2gb zaprezentowali swoje projekty na spotkaniu pt. Mnie ta ziemia od innych droższa-przy muzyce o Stężycy. Zaproszeni goście to m.in rodzice uczniów, księża oraz osoby, które udzielały wszelakich informacji. Spotkanie odbyło się w pięknie przystrojonej świetlicy szkolej. Dla urozmaicenia wieczoru chór szkolny przygotował sześć piosenek, które wykonał w czasie przerw pomiędzy prezentacjami. Autorzy projektów to: Monika Stanisławska, Natalia Kulaszewicz, Natalia Hinca, Karol Treder, Julia Mach, Martyna Mach oraz Jakub Zaborowski.

więcej zdjęć

kliknij, aby obejrzeć film

 

Wiosenna herbatka z bohaterami lektur 

W środę 10 kwietnia 2013r. uczniowie klasy IIgb z okazji swojej trzechsetnej lekcji polskiego zorganizowali „Wiosenną herbatkę z bohaterami lektur”. Każdy z uczniów przebrał się za jakąś postać. Można było spotkać „ekipy” z różnych książek. Nie zabrakło oczywiście zagadek zwiążanych z przedstawianymi bohaterami oraz krótkich scenek, które nadały komizmu całemu wydarzeniu. Aktorskim popisom przyglądali się zaproszeni goście – dyr. Lucyna Kerlin, Elżbieta Popiela i wych. klasy Teresa Richert.

Organizatorzy ogłaszają konkurs związany z rozpoznawaniem postaci na zdjęciach. Szczegóły zostaną podane przez radiowęzeł.

więcej zdjęć

 

UCZTA U BILBA BAGGINSA

– projekt klasy IGa

       Dnia 21 marca 2013 roku uczniowie klasy IGa w ramach lekcji języka polskiego przygotowali ucztę u Bilba Bagginsa – bohatera omówionej lektury pt. „HOBBIT czyli tam i z powrotem”. Każdy wcielił się w postać jednego z bohaterów powieści tak, że w klasie  zaroiło się od krasnoludów          i elfów. Nad przebiegiem przyjęcia dzielnie czuwał Bilbo wspierany przez pełnego majestatu Gandalfa. Punktem kulminacyjnym uczty było spożywanie pizzy z miejscowej pizzerii przy wtórze radosnych rozmów o przygodach dzielnego hobbita.

                                                                                                                                                                                 Andżelika Stencel 

więcej zdjęć

 

 

„RÓWNAJMY W GÓRĘ – WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH KLAS I – III”

 

Pod takim tytułem od 3 września 2012r. w Zespole Kształcenia i Wychowania w Stężycy realizowany jest projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 

Zajęcia pozalekcyjne różnego typu odbywają się będą w mało licznych grupach. Celem ich jest udzielenie uczniom wsparcia w tych dziedzinach ich rozwoju, które pozwolą im uwierzyć we własne możliwości i zdolności.

 Pracują nad tym  w następujących grupach:

Grupa 1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.

Grupa 2. Zajęcia z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.

Grupa 3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.

Grupa 4. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne.

Grupa 5. Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.

Grupa 6. Specjalistyczne zajęcia dla uczniów niepełnosprawnych.

Grupa 7. Specjalistyczne zajęcia rewalidacyjne.

Grupa 8. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie zdolnych z uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.

Grupa 9. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie zdolnych z uwzględnieniem nauk humanistycznych i plastycznych.

Grupa 10. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie zdolnych sportowo, teatralnie i muzycznie.

      Zajęcia te prowadzone są z zachowaniem zasad równości szans bez względu na płeć i pochodzenie, oraz odpowiadają na zdiagnozowane potrzeby uczestników i uczestniczek projektu.

 

PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU

„RÓWNAJMY W GÓRĘ – WYRÓWNYWANIE

SZANS EDUKACYJNYCH W KLASACH I – III”

UCZNIÓW KLAS I-III Z ZESPOŁU KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA W STĘŻYCY

 

                        Koniec roku szkolnego to jednocześnie czas podsumowania realizacji projektu „Równajmy w górę- wyrównywanie szans edukacyjnych w klasach I-III” realizowanego w roku szkolnym 2012/2013w naszej szkole. W tym okresie bardzo wiele działo się w naszej placówce. Planując przedsięwzięcia projektowe, pragnęliśmy  przede wszystkim zaktywizować uczniów. W realizację projektu włączonych było bezpośrednio  siedmioro nauczycieli. Niemal każde dziecko mogło wziąć udział w różnych ciekawych przedsięwzięciach. Dzięki nim wzrosła motywacja uczniów do nauki oraz poczucie własnej wartości. Uczniowie lepiej radzą sobie w sytuacjach trudnych. Poprawie uległa ich koncentracja uwagi. W ramach zajęć uczniowie mieli możliwość nie tylko wyrównywania braków edukacyjnych, ale również rozwijania swoich uzdolnień i zainteresowań. Zastosowanie aktywizujących metod pracy oraz wykorzystanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych wyzwoliło w nich twórcze postawy.

Realizacja projektu przyniosła oczekiwane efekty. Zarówno nauczyciele, uczniowie, jak i rodzice bardzo pozytywnie ocenili realizację poszczególnych zadań. Podkreślali, iż dzięki funduszom unijnym oraz zaangażowaniu Urzędu Marszałkowskiego dzieci z naszej szkoły miały okazję rozwijać swoje zainteresowania oraz uzupełniać braki w wiedzy.

zdjęcia z realizacji zadań

To Top